بناراد بریس کیان

درج خبر موفقیت شرکت BRB KIAN در خبرگزاری‌های مختلف

دکتر رضا قنبري رئیس پارک علم و فناوری خراسان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: فناوري مهاربندهاي کمانش‌ تاب نخستين بار سال 1995 ميلادي توسط مهندسان ژاپني بعد از زلزله بندر کوبه در آن کشور ابداع شد. اين فناوري تاکنون تنها توسط سه شرکت ژاپني و آمريکايي در سطح جهان در پروژه‌هاي ساختماني به اجرا گذاشته مي‌ شد که مهندسان ايراني موفق به بومي سازي و اجراي آن در داخل کشور شدند.
وي ادامه داد: مهاربندهاي کمانش تاب در فشار دچار کمانش نمي‌ شوند و برخلاف ` مهاربندهاي همگرا` قابليت تحمل توامان کشش و فشار را دارند. فناوري نوين مهاربند کمانش تاب از لحاظ فني در مقابل نيروي زلزله بسيار قابل قبول مي باشد و بهترين عملکرد آن براي ساختمانهاي ميان مرتبه و بلندمرتبه است.
رئيس پارک علم و فناوري خراسان گفت: صرفه جويي در فونداسيون با توجه به کاهش مصرف ميلگرد، ايمني بالا، قابليت استفاده از انواع اتصال، قابليت تعويض در زلزله‌ هاي بزرگ و شکل پذيري بالا از ويژگيهاي بارز خاص فناوري مهاربندهاي کمانش‌ تاب  است.
وي افزود: شرکت بناراد بريس کيان با نام اختصاري `BRBKIAN` از شرکتهاي مرکز رشد فناوري جامع پارک علم و فناوري خراسان به فناوري طراحي و ساخت مهاربندهاي کمانش‌ تاب يا `BRB` در صنعت ساختمان دست يافته و آن را با موفقيت در ساختمانهاي مسکوني به اجرا گذاشته است.
دکتر قنبري گفت: اين شرکت فناور تنها شرکت در ايران است که تاييديه‌ هاي لازم را براي توليد مهاربندها کمانش تاب از مرکز تحقيقات راه و مسکن و شهرسازي اخذ کرده است. براي اجراي هر پروژه ساختماني اين مهاربندها مي بايست بطور مجزا طراحي و اجرا شوند.
شرکت `بناراد بريس کيان` از سال 1394 در مرکز رشد فناوري جامع پارک علم و فناوري خراسان پذيرفته شد و مدت دو سال است که به عنوان شرکتي فناور در حوزه ساختمان فعاليت دارد.
پارک علم و فناوري خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري فعاليت خود را از سال 1381 با هدف افزايش ثروت در جامعه از طريق تشويق و ارتقاي فرهنگ نوآوري و افزايش قدرت رقابت در ميان شرکتها و موسساتي که بر پايه علم و دانش فعال هستند، آغاز کرده است.

لینک خبر در خبرگزاری آریا

http://www.aryanews.com/news/120181017114017496

لینک خبر در خبرگزاری صدا و سیما

http://www.iribnews.ir/009Sgy

لینک خبر در خبرگزاری جماران

https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1035796

لینک خبر در خبرگزاری تی نیوز

https://tnews.ir/news/561c120524152.html

لینک خبر درپایگاه اطلاع رسانی صنعت ساختمان

http://www.asresakhteman.com/News/60983

لینک خبر در خبرگزاری ایرنا

www.irna.ir/news/83068902

لینک خبر در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

https://www.isna.ir/news/97072313054/